Αυτα που είχε αναδειξει και καταγγείλει η Ενωση Συνοριακών Φυλακών Αττίκης το προηγούμενο έτος σχετικά με την οργανωση, ασφαλεία κ υγιεινή των πτήσεων αλλά και το κόστος σχετικά με τις επιστροφές των αλλοδαπών υπήκοον στις χώρες τους.Η οργάνωση των πτήσεων(κέρδιζε συνέχεια το διαγωνισμό η ίδια εταιρεία),η ασφαλεια(ένα παλαιού τυπου αεροσκαφως με συχνές βλαβες.),αλλά και κόστος...ήταν καίρια ζητήματα τα οποία αναδειξαμε

Αρχίζουν οι μαζικές απελάσεις χιλιάδων παράνομων μεταναστών, με κανονικές πτήσεις αεροπορικών εταιρειών.

Την ίδια ώρα σειρά ερωτημάτων εγείρονται για τη διαδικασία ναύλωσης τσάρτερ από την ΕΛ.ΑΣ , κόστους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, για τη μεταφορά των μεταναστών όπου τον «ταχύρρυθμο» διαγωνισμό για κάθε πτήση κερδίζουν μονίμως δύο αεροπορικές εταιρείες που είχαν σειρά προβλημάτων με τους ελέγχους της

 

Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και με το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ.

Μάλιστα η μία εξ αυτών κατηγορήθηκε από τις ΗΠΑ για «κατασκοπεία» και προώθηση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στο Ιράν!

Λόγω αυτών των «προβλημάτων» εντός των επομένων ημερών θα ανακοινωθεί άλλος τρόπος – με κεντρικό διαγωνισμό, ισχύος δύο ετών – επιλογής αεροπορικών εταιρειών για την επαναπροώθηση των αλλοδαπών με πτήσεις τσάρτερ αλλά και για την επιλογή εταιρειών για διάθεση εισιτηρίων με κανονικές πτήσεις σε χαμηλότερες τιμές από τις σημερινές.

Σύμφωνα, λοιπόν, με έγγραφο που συντάχθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2012 , το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ και η Ευρωπαϊκή Ενωση επιπλέον 4,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να αναχωρήσουν την επόμενη διετία από την Ελλάδα, με κανονικές πτήσεις αερογραμμών, συνολικά περίπου 3.700 παράνομα κατοικούντες στην Ελλάδα μετανάστες αλλά και περίπου 1.800 συνοδοί αστυνομικοί (αναλογία ένας αστυνομικός για δύο αλλοδαπούς).

Δηλαδή, ουσιαστικά, το ελληνικό δημόσιο και η ΕΕ θα πληρώσουν για την αεροπορική επαναπροώθηση κάθε λαθρομετανάστη περίπου 1.800 ευρώ, χωρίς σε αυτή την τιμή να συνυπολογίζεται και η έξτρα αμοιβή για τους αστυνομικούς-φρουρούς τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχετικό έγγραφο της Διεύθυνσης Αλλοδαπών ζητείται για τα αεροπορικά εισιτήρια για απελαθέντες αλλοδαπούς «να προτιμούνται εταιρείες με συχνές πτήσεις οι οποίες δύνανται να παραλαμβάνουν μεγάλο αριθμό ατόμων» .

Γίνεται ακόμη μνεία ότι σε κάποιες περιπτώσεις κάθε υπό επιστροφή κρατούμενος να συνοδεύεται από δύο αστυνομικούς, «ο οποίος αριθμός δύναται να αυξηθεί ανάλογα με την επικινδυνότητα του αλλοδαπού» .

Σημειώνεται πάντως ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες ενστόλων, σε πτήσεις τσάρτερ μεταφοράς αλλοδαπών έχουν υπάρξει διάφορα απρόοπτα όπως ορισμένοι αλλοδαποί, παρότι υπάρχει αστυνομική εποπτεία, να επιχειρούν να βγουν εκτός αεροπλάνου, ακόμα και να προσπαθούν να σπάσουν τα παράθυρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πτήση – μέσω Ρώμης – για τη Νιγηρία, ένας Αφρικανός έσπασε ένα από τα παράθυρα του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος για την πτήση και το αεροπλάνο να καθηλωθεί στο έδαφος για πολλές ώρες.

Οπως αναλύεται στο ίδιο έγγραφο, το ελληνικό δημόσιο και η… «ΕΛΑΣ ΤΟURS» θα πληρώσουν, ανάμεσα στα άλλα, 278 εισιτήρια για πτήσεις προς Αιγυπτο, 238 για Ιράκ, 627 για Πακιστάν αλλά και 107 για Κίνα, 106 για Μπαγκλαντές, 31 για Ρωσία, 40 για Νιγηρία, έξι για Χιλή , τέσσερα για Βραζιλία, δύο για Αυστραλία και ένα για ΗΠΑ.

Πάντως σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός για την προμήθεια εισιτηρίων έχει αναβληθεί δύο φορές, τις τελευταίες ημέρες.

Τι γινόταν, έως τώρα, με τους διαγωνισμούς

Απορίες έχουν δημιουργηθεί από την έως τώρα διαδικασία ναύλωσης τσάρτερ για επαναπροώθηση παράνομων μεταναστών, από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών της ΕΛ.ΑΣ. Σύμφωνα με έγγραφα που βρίσκονται στη διάθεση του «Βήματος», η διαδικασία που ακολουθείται είναι να προκηρύσσεται μίνι διαγωνισμός «εξπρές» για κάθε πτήση τσάρτερ.

Οι αεροπορικές εταιρείες καλούνται αιφνιδιαστικά να καταθέσουν τις προσφορές τους μέσω e-mail και μόλις εντός 24 ωρών από τη στιγμή που εκδηλωθεί το ενδιαφέρον της ΕΛ.ΑΣ να ορίσει νέα ναυλωμένη πτήση.

Ετσι λοιπόν, ενώ αποδέκτες της έγγραφης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της ΕΛ.ΑΣ είναι 17 αεροπορικές εταιρείες, τελικώς για όλες τις πτήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί έχουν επιλεγεί μόνο δύο εταιρείες, οι οποίες μάλιστα έχουν και τον ίδιο εκπρόσωπο.

Η τιμή που ορίζεται είναι της τάξης των 130.000-200.000 ευρώ, που θεωρείται από πολλούς «φουσκωμένη». Από την άλλη πλευρά, στελέχη της ΕΛ.ΑΣ υποστηρίζουν ότι «υπάρχει απροθυμία των περισσότερων αεροπορικών εταιρειών να συμμετέχουν στη συγκεκριμένη διαδικασία ενώ δεν διαθέτουν και αεροσκάφη γι' αυτές τις πτήσεις».

Τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται μετά τη διαπίστωση ότι οι δύο αυτές εταιρείες, που τελικά προτιμώνται, βρίσκονται στο μικροσκόπιο της ΥΠΑ και των... ΗΠΑ.

Η πρώτη εξ αυτών είναι ουκρανικών συμφερόντων, ιδρύθηκε το 2006, και διαθέτει στην Ελλάδα μόνο ένα παλιό επιβατηγό αμερικανικό αεροσκάφος. Η εταιρεία αυτή άρχισε να ελέγχεται από τις ΗΠΑ όταν ξεκίνησε να πραγματοποιεί εσωτερικές πτήσεις στο Ιράν, ενέργεια που θεωρήθηκε «σπάσιμο» του αμερικανικού εμπάργκο στην συγκεκριμένη χώρα.

Ετσι κατηγορήθηκε από τις αμερικανικές υπηρεσίες για προώθηση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στο Ιράν , και αυτό οδήγησε την αμερικανική κατασκευαστική εταιρεία να μην αποστέλλει τα απαραίτητα εγχειρίδια συντήρησης του αεροσκάφους. Κάτι που σημαίνει μείωση της ασφάλειας πτήσης του συγκεκριμένου αεροπλάνου που μετέφερε λαθρομετανάστες και έλληνες αστυνομικούς.

Η δεύτερη αεροπορική εταιρεία, που τυχαίνει της προτίμησης της ΕΛ.ΑΣ, είναι αραβικών συμφερόντων και προ μερικών μηνών είχε υπάρξει τετράμηνη αναστολή λειτουργίας της από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας λόγω προβλημάτων στη στελέχωση του προσωπικού της αλλά και λόγω τεχνικών ελλείψεων.

Υπεύθυνος αυτών των εταιρειών δήλωσε στο «Βήμα» ότι «τα αεροσκάφη μπορούν να πετούν κανονικά, χωρίς κανένα πρόβλημα, σε πτήσεις πολλών ιδιομορφιών όπως αυτό της μεταφοράς μεταναστών».

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, επειδή εντόπισε ότι με αυτό τον τρόπο ναύλωσης των τσάρτερ, με... 24ωρους διαγωνισμούς ανά πτήση το ελληνικό δημόσιο χάνει μεγάλα ποσά, εντός των επομένων ημερών θα προκηρύξει νέο «κεντρικό» διαγωνισμό για την ανάληψη όλων των πτήσεων από μία εταιρεία για διάστημα δύο χρόνων.

Βήμα